محرم

قيامت بي حسين غوغا ندارد"شفاعت بي حسين معنا ندارد"حسيني باش كه در محشر نگويند"چرا پرونده ات امضاء ندارد
قيامت بي حسين غوغا ندارد"شفاعت بي حسين معنا ندارد"حسيني باش كه در محشر نگويند"چرا پرونده ات امضاء ندارد
توضیحات در ادامه مطلب...
موشک هوا به هوای AIM-7 Sparrow
خلبانان اف-14 نيروي هوايي شاهنشاهي ايران، از بهترين و زبدهترين خلبانان نيروي هوايي ايران به شمار ميرفتند، (اگرچه خلبانان اف-4 و اف-5 ايران ممكن است بر سر اين جمله مشاجره كنند و گاه بر آن خرده بگيرند، زيرا پيش از انقلاب، نيروي هوايي ايران يكي از پنج قدرت اول جهان به شمار ميرفت) به همين دليل، اين خلبانان با افتخار لباس خود را كه با ديگران متفاوت بود، بر تن ميكردند؛ اگرچه نشان يگان آنها (در لباسشان) كمتر مشهود بود و هرگز بر روي هواپيما نشاني از يگان خدمتي درج نمي شد و تنها شماره پايگاه شکاري و پچ مربوط به تامکت ثبت مي گرديد. (اين رويه پس از انقلاب 1979 نيز حفظ گرديد) ادامه مطلب...
The F-14 Tomcat is a supersonic, twin-engine, variable sweep wing, two-place fighter designed to attack and destroy enemy aircraft at night and in all weather conditions. The F-14 can track up to 24 targets simultaneously with its advanced weapons control system and attack six with Phoenix AIM-54A missiles while continuing to scan the airspace. Armament also includes a mix of other air intercept missiles, rockets and bombs. ..... ادامه مطلب...
اواخر اسفند ماه سال 1363 بود که تازه عملیات بدر تمام شده بود و بر و بچه های خلبان مامور به پایگاههای درگیر هر کدام به پایگاه ها و محل خدمتی اصلیشون برگشته بودند، نزدیک شب عید بود و ما هم گفتیم خوب این خواست خدا بوده که برای اولین بار بعد از انقلاب امسال شب عید را در کنار خانواده بسر ببریم، تو همین حال و هوا بودیم که صدام نامرد شهر زنی را بصورت خیلی ناجوانمردانه ای و درست دو - سه روز مانده به عید آغاز کرد، که بلافاصله طی یک تلفنگرام آنی از طرف معاون عملیات نیرو دستور صادر شد که کلیه خلبانان اف 14 که در ستاد نیرو خدمت میکنند و بقول ما (همه پیر و پاتالها) در کمترین زمان خودشان را به پایگاههای هفتم و هشتم شکاری برسانند، خوب من هم که تازه دو روزی بود از پایگاه ششم بوشهر به محل اصلی خدمتم در ستاد نیرو و امور ایثارگران بازگشته بودم، بلافاصله و با اولین پرواز ایران ایر همان روز خودم را به شیراز رساندم و به محض ورود به ترمینال شیراز حضور خودم را تلفنی به جناب سروان خلبان عطالله معصومی که افسر عملیات و برنامه نویس گردان بود اعلان نمودم، که انهم نامردی نکرد و برای دو ساعت بعد ما را برنامه کرد که بریم پرواز و در منطقه جنوب پرواز کنیم.
بقیه مطالب در ادلمه مطالب....
غروب چهلمین روز هم گذشت...
آبتین و مادرش...فردا...روزهای دیگر...نبودنت...
برادر عزیزم رضا عباسیان (reza f-14)
سالروز تولد شمارو پیشاپیش تبریک عرض میکنم و امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق و پیروز باشید.آشنایی با شما برای من یک افتخاره.بدون شک حضور شما در جمع نویسندگان این پایگاه، یک قوت قلب و پشتوانه برای ماست.از طرف همه نویسندگان این روز رو تهنیت و شادباش عرض میکنم.امیدوارم صدسال زنده باشی.برادرت مهدی
هواپيماي هورنت F-18 - بخش سوم - نوشتار در ادامه مطلب...